Seier i Nidarosstafetten

Postet av Nor, IL den 19. Sep 2015

I dag lørdag 19. september deltok IL Nor i Nidarosstafetten.

Dette er en stafett som går etter pilegrimsleden og som startet i Oslo for 14 dager siden. Hver dag deltar 2 lag. I dag var det IL Nor og Orkdal IL/Team Knyken som konkurrerte mot hverandre.

1. etappe gikk fra Ree til kirka. Håkon Lien Eithun løp for NOR, mens Runar Flønes var motstander. De holdt følge i første del, men på slutten dro ringreven Flønes i fra og OIL var i ledelsen.

Roger Lien Eithun tok over stafettpinnen på 2. etappe og løp fra kirka til Olskastet. Tung start opp Bergslia og OIL med Knut Ole Solligård økte ledelsen.

På 3. etappe tok Ståle Antonsen over og løp ned til Løkken sentrum. Første utfordringen var å komme seg gjennom en bøling med kviger. John Olav Wuttudal dro enda litt i fra og ledelsen til OIL økte til 8 minutter.

4. etappe fra Løkken til Malmplassen på Svorkmo ble løpt av Ole Kristian Mogset, OIL og Jan Olav Fagerholt dro ytterligere i fra. Ledelsen var nå 13 minutter.

Jon Vegard Grut dro innpå på en knallhard etappe fra Malmplassen til Snøton i Solsjøbygda og det ble dramatikk når OIL sin Thomas Staveli løp 2 km feil. Plutselig var NOR i teten med 15 meter.

6. og siste etappe fra Snøton til Skaun kirke gikk i myt og skogsterreng forbi Elgshøgda, dagens lengste på 12,7 km. Her hadde vi også lånt en løper Ådne Bjørkøy lå etter OIL og Frode Aas til 9 km, dro forbi og løp feil!. Men ikke mer enn at han fikk kontakt og løp forbi på siste kilometeren. Dermed var IL Nor vinnere av dagens etappe i Nidarosstafetten.

IL Nor stilte laget med lavest gjennomsnittsalder hittil i stafetten som avsluttes i morgen.

Takk til Ståle, Ole Kristian og Ådne som stilte villig opp.

Håkon og Runar i flott driv.

Roger tar over stafettpinnen etter Håkon.

Ståle og Ole Kristian veksler.

Jon Vegard på Hongslo før det stiger jevnt opp de blytunge bakkene til Snøton, Solsjøbygda.

Ådne tar over for Jon Vegard, og plutselig var vi i teten. Og seieren ble sikret av Ådne.